Nytt rekord Helenelund -> Huddinge

Med början från igår så tänkte jag börja åka kommunalt. Till jobbet gick det smärtfritt men det var värre hem...

Jag tog 16.57-tåget från Helenelund och var framme i Huddinge 20.30 pga att jag satt i det tåg som orsakade "nedriven kontaktledning" vilket gjorde att vi var tvugna att vänta på att högspänningsledningarna jordades innan vi kunde flyttas över till ett nytt tåg. Tåget stannade mellan Årstaberg och Älvsjö.

Det tog väldigt lång tid innan banverket var framme och kunde börja jorda kablarna, skulle uppskatta ca 1-1.5 timme efter det att vi hade stannat. Sen skulle ett nytt tåg tas fram och alla skulle klättra över till den andra tåget innan vi kunde kröa vidare.

I och med att strömmen slogs ut så försvann även luftkonditioneringen så det bra varmt i de fulla vagnarna. Dock så var det ganska bra stämning i vagnarna, ingen som fick panik eller så pga dålig luft. Iallafall där jag satt/stod.

Som tur hade jag min nya mobil(G900), så jag lyssnade på ljudbok samt på matchen mellan Rumänien-Frankrike i EM.



/C


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0