Tider på trafikinformationsskultar

Vägverket har haft detta en tid, tror jag såg det första gången i höstas. Det sitter en skylt precis innan man kör på Kymlingelänken när man kommer från Kista och den som visas nedan sitter vid påfartenvid Sörentorp(Mellan Kista och Järva korg) i norrgående riktning.

De är helt suveräna, man får en fingervisning om hur MYCKET kö det är och då kan man överväga att köra runt lite dvs via av-och påfarter samt runt Karolinska. 19 minuter till Norrtull brukar betyda att det går ganska trögt vilket gjorde att jag körde av vid Järva krog och längs med E4:an på av/påfarten, för att sen köra på igen efter Försundavik(där sitter det en till skylt med tidsinformation).

Därefter lättade det och jag brydde mig aldrig om att köra via Karolinska.

DSC00303.JPG 

Grymt bra skyltar!
/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0