Hockeyderby

AIK skulle möte bajen i sista hockeyderbyt för säsongen, så jag gick tillsammans med Fredrik(Näslund) och Per(pojkvän till fredriks syster). AIK tog ganska snabbt kommandon och det stod 3-0 efter första perioden. 2-0-målet var riktigt läckert. Efter 2 perioder stod det 4-0 och Bajen hade inte särskilt mycket att komma med, dock så i tredje så drog AIK på sig grymt många utvisningar och Bajen kunde reducera 2 ggr, sista målet i spel 6 mot 3.

En rolig sak var att jag känner/känner till huvuddomaren, han gick i parallellklassen i högstadiet och vi gick och klippte oss hos hans mamma när vi var små....  :-)
Han gjorde väl en okej match, den var nog inte så enkel att döma med övertända spelare och bråk i första perioden.

Spelet var inte bra, förstår inte hur det skulle lyckas i en kvalserie samt mot ett elitserielag. AIK var inte bra, det var många felpassningar och konstiga beslut samt att pucken verkade vara hal som en ål. Dock så var Bajen ännu sämre.

Hyfsat mycket publik, nästan 4000. Kategori C-supportrarna(dvs huliganerna) hade också "prioriterat" denna match och att det skulle bli bråk var ingen högoddsare. Stämningen på arenan var hätsk och aggresiv mellan klackarna. Polisen hade mobilserat för fullt, det var längesen jag såg så många poliser. Antaglien berodde det för att de alla var på ett ställe...

Kul att vara på hockey men jag får se om det blir något mer, tar med Simon i så fall. Man är inte där för att kolla på bra hockey. Senast jag gick var under NHL-strejken, tror det var 2004...

DSC00314.JPG 
(AIK i vita tröjor pga "bortamatch")

/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0