Tips-SMs etapptävling

Blev precis uppringd av Svenska Spel men anledning av Tips-SMs etapptävling(vinnaren får 30.000 kr) och fick svara på 5 st frågor samt en utslagsfråga. Blev helt tagen på sängen och var inte ett dugg förberedd.
Tror dock att jag hade ett eller två rätt iallafall.

Om jag minns rätt så var det följande frågor:
* Mästare - sa Chelsea men det var Man.Utd
* Flest gjorda mål - gick så snabbt men jag tror jag sa Man Utd, i så fall var det rätt
* Leeds placering 2001/02 - 5:a (rätt), hade inte en aning...tog bara ett nummer
* Något om en arena - ingen aning
* Något om något smeknamn - ingen aning

Utslagsfråga:
* För hur länge sedan bildades Aston Villa ?
- Svarade 94 år sedan... rätt ska vara 134. 

/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0