ÅF-Systems Go-Kart mästerskap

DSC00177.JPG 

ÅF-System i Kista anordnade Go-Kart mästerskap, 34 personer hade anmält sig...alla män/pojkar. :-)
Förutsättningarna kunde ha varit bättre, det hade precis regnat vilket gjorde banan snorhal men det klarnade upp när vi väl skulle börja köra. Man fick låna regnkläder.

Först så var det ett träningsheat på 8 minuter, sen var det dags för tidskval för att kunna sortera in alla i respektive final. Man kan väl lugnt säga att jag kunde ha kört bättre då jag hamnade i D-finalen.

image16

I D-finalen så startade jag på 3 plats men jag tog starten suveränt och var i ledning efter första kurvan och höll den sen in i mål, vilket gjorde att jag även då fick köra C-finalen. I C-finalen så fick jag starta näst sist och det var grymt svårt att komma om, slutade 3:a från slutet och det var färdigåkt.

Totalt blev det 4 heat och en effektiv körtid på drygt 30 minuter.... grymt kul var det.

image17

/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0